Kā palīdzēt bērnam kļūt uzmanīgam?

Droši vien visi vecāki ir saskārušies ar situāciju, kad bērns, cenšoties atstāstīt kādu pasaku, tiek līdz neparastam vārdam, apklust un jautā, ko tas nozīmē. Tad apjucis aizmirst, par ko tika runāts, un uz uzdotajiem jautājumiem pēc pasakas būtības atbildēt nevar. Tādās reizēs vecāki izdara milzīgu kļūdu, ja sāk bērnu kaunināt un strostēt. Šādā brīdī viņš var nobīties un ierauties sevī.

Lai bērns iemācītos koncentrēties uz konkrētu uzdevumu vai jautājumu, pirmkārt un galvenokārt vecākiem jābūt ļoti uzmanīgiem un maksimāli pacietīgiem pret savu bērnu. Vajag, lai nodarbe būtu ne tikai noderīga, bet arī aizraujoša. Tā vietā, lai pateiktu „pastāsti man,” pamēģiniet pateikt: „Ejam, pastāstīsi tētim (vecmammai, vectēvam),” cik labi tu esi iemācījies dzejoli, un mazajam „zinītim” noteikti gribēsies padalīties ar saviem sasniegumiem.

Apmācību rakstīt, lasīt un rēķināt var pārvērst par izziņas spēli, jo mācīšanās jau notiek ne tikai pēc mācību grāmatām, bet arī ikdienas dzīves gaitā. Piemēram, jūs ejat ar savu bērnu uz veikalu, saskaitiet ceļā kopā ar viņu visu, kas jums pagadās acīs: mašīnas, vārnas, koki, veikalu nosaukumi, utt. Pastaigājoties pagalmā, zīmējiet burtus uz zemes ar kociņu, uz asfalta ar krītu, smilšu kastē izlieciet burtus un ciparus no akmentiņiem.

Ļoti bieži vecāki (īpaši mammām piemīt šis grēks), cenšoties iemācīt kaut ko bērnam, paspēj izdarīt vēl mājsaimniecības darbus: ēdiena gatavošanu, gludināšanu, telpu tīrīšanu. Tā nekas nesanāks. Ja esat iesācis apmācības procesu, tad šai nodarbei veltiet sevi visu.

Protams, nevajadzētu nodarboties ar bērnu telpā, kurā atrodas ģimenes locekļi, īpaši, ja viens no tiem spēlē datorspēles vai skatās televizoru. Šādos apstākļos bērna uzmanība tiks traucēta, viņam būs grūti koncentrēties apmācībai. Un lai bērnam pēkšņi apmācību procesa vidū nerastos vēlme paēst vai nokārtot dabiskās vajadzības, laicīgi pabarojiet viņu un izstaigājiet tualeti.

Ir uzdevumi, kas mums šķiet vienkārši, bet bērnam tie var izrādīties grūti. Tādēļ mēģiniet viņam visu izskaidrot soli pa solim: apģērbu sakārtot skapī, grāmatas novietot uz plaukta, rotaļlietas salikt kastē, utt.

Neļaujiet bērnam ilgi sēdēt pie televizora. Labāk lai viņš nodarbojas ar kaut ko, kas veicina attīstību: saliek puzles, veido no plastilīna vai saliek konstruktoru. Starp citu, iesakām pievērst uzmanību magnētiskajiem konstruktoriem. Iztaujājiet savu bērnu – kāds personāžs no pasakas viņam iepatikās, ko viņš redzēja pastaigas laikā, ar ko zīlīte atšķiras no vārnas, utt. Bērnam ir jānovēro, jāiegaumē un jāanalizē.

Ja jūs ar savu bērnu nodarbosieties regulāri, tad drīz redzēsiet, kā „Nezinītis” pārvērtīsies par „Zinīti”, kurš uz uzdotajiem jautājumiem atbildēs pilnīgi un pēc būtības.

Просмотров: 688